LICHTENVOORDE TRAININGSDAG 23-05-2010


HET VERSLAG VAN WESSEL VAN DE TRAININGSDAG IN LICHTENVOORDE:

Het was de hele week al mooi weer geweest, dus we hebben ook de hele week al naar dit weekend uitgekeken. We hadden een traininsdag van de MACL, de Motor en Autoclub Lichtenvoorde. Vorig jaar zijn ze hier begonnen met een jeugdtrainingsdag, en dat was een groot succes. Daar was ik toen ook op tijd voor aangemeld gelukkig, want de inschrijving was heel snel vol, net zoals dit jaar. Omdat er veel vraag naar was hebben ze er dit jaar een extra trainingsdag bij gedaan voor de jeugd vanaf 17 jaar en ook voor enduro/off the road rijders. Dat is heel mooi want je leert er heel veel van. Eigenlijk zou je zo’n dag wel een paar keer per jaar moeten hebben. Er zijn niet veel clubs die dat (kunnen) doen.

Het was even snel aanmelden, een korte bespreking over de dag, een foto van de deelnemers maken, een warming-up draaien, de motor aftanken en rijden.

Ook dit jaar waren de rijders weer in mooie aantallen in groepen verdeeld. Net als vorig jaar een mooi aantal rijders. Niet te veel, niet te weinig. Precies goed. En er waren goede trainers die het duidelijk uitlegden.

Er waren 6 trainingssessies, en je werd steeds onder begeleiding van het ene naar het andere gedeelte van de baan gebracht. Er waren wel steeds pauzes na iedere sessie want je moest goed eten en drinken want het was warm.

Bij ieder onderdeel moesten we steeds even bijvoorbeeld een springschans springen of een bocht draaien. Daarna kwamen we weer bij de trainer en die gaf dan goed uitleg. Daarna deed hij het zelf een paar keer voor (eerst fout, dan goed) en dan kwamen we weer samen voor een bespreking en daarna gingen ze bekijken hoe het ging en wat je beter anders kon doen en waarom.

Het eerste onderdeel ging nog moeizaam bij vele rijders. Dit ging geleidelijk aan beter. Hier ging het om het aan- en oprijden van de springschansen. De trainer was hier Eduward Hermsen.

Erik Eggens was jammer genoeg geblesseerd, maar er waren heel veel andere goede trainers. We hadden ook een moeilijk onderdeel les van Rinus van de Ven, dan moest je eerst twee springbultjes doen, en dan nog één en dan tijdens de afsprong al gaan remmen en als je neerkwam tegelijk een smal bochtje linksom in rijden, dat was een hele moeilijke oefening.

Ook het starten hebben we uitgebreid geoefend, dat lukt mij meestal wel goed maar ik heb er nog weer veel aan gehad om het nog beter te doen.
De 6 trainingssessies duurden per keer 40 minuten, dus je kunt wel nagaan dat we de dag goed vol hadden en we waren dan ook behoorlijk moe.
Maar het was een supermooie dag en heel goed georganiseerd. Echt goed.

Groeten van Wessel.



ARDESCH SLOOPWERKEN EN ASBESTSANERING KLOOSTERHAAR

BCCP FUELSYSTEMS GRAMSBERGEN

NIJWA GROEP RIJSSEN VOLVO

OPHOF BV BERGENTHEIM MILIEU PUINRECYCLING

PETER WINTERS OSTEOPATHIE

AUTOBEDRIJF LUISMAN KLOOSTERHAAR APK EN CARWASH

OPA WIEBE FÛGELTSJEMAN IVN

ALWO BESTRATINGSBEDRIJF BERGENTHEIM

ALFRED GERRITS MOTORSPORT DEN HAM

DE HAERE FYSIOTHERAPIE BERGENTHEIM VROOMSHOOP HARDENBERG E.O.

DE PRINTER KOPIEER- EN PRINTSERVICE

UW LOGO HIER?

MOTUL LUBRICANTS

ARDESCH SLOOPWERKEN EN ASBESTSANERING KLOOSTERHAAR

BCCP FUELSYSTEMS GRAMSBERGEN

NIJWA GROEP RIJSSEN VOLVO

OPHOF BV BERGENTHEIM MILIEU PUINRECYCLING

PETER WINTERS OSTEOPATHIE

AUTOBEDRIJF LUISMAN KLOOSTERHAAR APK EN CARWASH

OPA WIEBE FÛGELTSJEMAN IVN

ALWO BESTRATINGSBEDRIJF BERGENTHEIM

ALFRED GERRITS MOTORSPORT DEN HAM

DE HAERE FYSIOTHERAPIE BERGENTHEIM VROOMSHOOP HARDENBERG E.O.

DE PRINTER KOPIEER- EN PRINTSERVICE

UW LOGO HIER?

MOTUL LUBRICANTS

ARDESCH SLOOPWERKEN EN ASBESTSANERING KLOOSTERHAAR

BCCP FUELSYSTEMS GRAMSBERGEN

NIJWA GROEP RIJSSEN VOLVO

OPHOF BV BERGENTHEIM MILIEU PUINRECYCLING

PETER WINTERS OSTEOPATHIE

AUTOBEDRIJF LUISMAN KLOOSTERHAAR APK EN CARWASH

OPA WIEBE FÛGELTSJEMAN IVN

ALWO BESTRATINGSBEDRIJF BERGENTHEIM

DE HAERE FYSIOTHERAPIE BERGENTHEIM VROOMSHOOP HARDENBERG E.O.

DE PRINTER KOPIEER- EN PRINTSERVICE

UW LOGO HIER?

MOTUL LUBRICANTS

LUISMAN APK EN CARWASH