VERSLAG INDOOR SUPERCROSS HARDENBERG


27 EN 28 NOVEMBER 2009


Wat vooraf ging bij de Van Nuilen:
Op zaterdag 14 november werd de nieuwe motor opgehaald (van 125cc tweetakt naar 250cc viertakt, zelfde klasse MX2).
Op zondag 15 november heeft Wessel daarmee getraind in Nunspeet; de vering was echter nog niet aangepast en het ging moeizaam.

Op maandag 23 november konden we de vering wegbrengen voor aanpassing op gewicht bij ULTIMATE RACING SUSPENSION in Doetinchem.

Op dinsdag de aangepaste vering opgehaald en motor weer in elkaar gezet.

Op woensdag 25 november stond Wessel aangemeld voor een trainingsdag van Jan Postema in de Evenementenhal in Hardenberg. Die ging helaas niet door omdat… het zand te nat was!!! (Ga je INDOORcrossen…) Maar nu hadden wij een groot probleem want Wessel had nog geen meter met de nieuwe motor/vering gereden!

Roel en ik waren het er al gauw over eens dat we Wessel’s deelname aan dit mooie evenement af moesten blazen. We hadden er geen goed gevoel over (Ook omdat Wessel veel te weinig op de motor had gezeten dit seizoen). Jammer, veel moeite voor gedaan, maar helaas. Maar…. daar was Wessel het helemaal niet mee eens! Hij heeft ons er uiteindelijk van kunnen overtuigen dat hij op vrijdagavond de (show/demonstratie) wedstrijden als een training zou rijden en dat wij dan konden beslissen of het verantwoord was om zaterdag aan de wedstrijden mee te doen. Zo gezegd zo gedaan.

WESSEL'S VERSLAG:

Vrijdag:
Vandaag waren er alleen maar demo’s, en er was dus niets te winnen. Dit was de eerste wedstrijd op de nieuwe motor, dus moest ik nog wel even wennen. Ik zou 1 training gaan rijden en 3 manches van 5 minuten en 1 ronde. De baan was heel veerachtig en ik hoorde er veel mensen over klagen, maar ook omdat mensen de baan iets te kort vonden. Zelf vond ik de baan goed te rijden, maar het ging me helemaal, helemaal nog niet goed af op de nieuwe motor. Ik reed de bochten verkeerd aan en maakte er geen rondje van op de baan. Ook sloeg me telkens de motor af en het lukte niet goed om hem weer te starten.

1e manche:
Ik zou het hele weekend nog maar even rustig aan doen, maar moest uiteraard wel doen wat ik kan. Ook met de start deed ik het dus rustig aan (achteraf het hele weekend rustig aan gedaan met de start). Het ging al iets beter als de training en de bochten begonnen al iets beter te verlopen. Er zat ook een mooie dubbelsprong in de baan en die sprong ik-na een training rustig aan gedaan te hebben- ook. Ik werd zoals verwacht laatste, mede omdat de motor mij wel 4 keer afgeslagen was. Ik had wel een kleine vooruitgang geboekt.

2e manche:
Ook nu deed ik weer rustig aan met de start, maar de bochten moesten nog iets beter, en er moest een schepje bovenop bij het wasbord, zodat ik daar ook iets makkelijker over heen zou gaan. Dit ging nog niet veel beter, mede omdat ik me te veel concentreerde op die dubbelsprong, wat iedere keer wel mooi ging.

3e manche:
Nu moest het wel beter. Dubbelsprong goed doen, wasbord goed doen, bochten goed doen, en de sprongetjes langs de tribune beter doen. De dubbelsprong was ook nu weer geen probleem maar ik nam geen risico als het even niet uitkwam. Ook het wasbord ging beter, maar daar was nog heel veel aan bij te schaven. De bochten gingen ook iets beter maar ook daar kon het nog veel beter. Al met al zat er uiteindelijk op alle gebieden wel vooruitgang in, maar dat moest zaterdag wel beter gaan.

Zaterdag:
We hadden ons vrijdag al ingeschreven en we mochten de motor laten staan, dus het was alleen maar naar Hardenberg heen rijden, en een droog (niet nat van de regen, maar van het zweet) pak mee te nemen.

Training:
De training blijft een training, maar net zoals altijd moet je de dingen wel doen om goed rond te komen. De training ging wel goed, maar er werd niet gestreden, en dus nog geen schepje bovenop gedaan.

1e manche:
Bij de start deed ik al iets meer, en kwam dus nu een keer niet als laatste door de eerste bocht. Het rijden ging nu mooi. Overal werd een stukje meer gedaan, en dat betaalde zich ook uit. Ik werd 8e en de eerste 8 mochten door naar de A-finale, dus mocht ik meerijden in de A-finale van de MX2. Dit hadden we helemaal niet verwacht, maar was wel mooi meegenomen.

2e manche??? Foutje!:
Ik moest me als 8e gaan opstellen en wou nu een beetje meedoen met de start, zo goed en kwaad als het kon. Bij de start zat ik er een beetje beter bij maar ook de jongens achter mij haalden mij al snel in. Na 2 ronden werden wij alweer afgevlagd! De organisatie had een foutje gemaakt en wij moesten een poosje later. Nu mochten we mooi nog een keer!

3e start, 2e manche:
De start ging nu gewoon rustig aan. Het rijden ging overal wel beter, maar het wasbord moest nog iets beter, om daar dan weer beter overheen te gaan. Ik heb de wedstrijd gewoon netjes uitgereden en ben als twaalfde van de zestien geëindigd.

Ik was het hele weekend nog niet gevallen met de motor, maar toen we afgevlagd werden stapte ik met mijn been in een gat en viel ik dus alsnog :)

Het waren hele mooie dagen. Er werden hele mooie wedstrijden gereden. Zondag heb ik ook nog gekeken naar de grote jongens. Dat ging hard! En hoog!

Ik hoop dat het volgend jaar weer lukt om op de deelnemerslijst te komen en dat de trainingsdagen dan ook doorgaan. Dan heb ik een jaar op deze motor gereden en dan kan ik me nog beter op het rijden concentreren.
Ik heb er nu al zin aan!

Groeten Wessel

(noot Karin: met de complimenten voor de vlaggenisten van de AMBC Staphorst!)

Zie de filmpjes HIER

ARDESCH SLOOPWERKEN EN ASBESTSANERING KLOOSTERHAAR

BCCP FUELSYSTEMS GRAMSBERGEN

NIJWA GROEP RIJSSEN VOLVO

OPHOF BV BERGENTHEIM MILIEU PUINRECYCLING

PETER WINTERS OSTEOPATHIE

AUTOBEDRIJF LUISMAN KLOOSTERHAAR APK EN CARWASH

OPA WIEBE FÛGELTSJEMAN IVN

ALWO BESTRATINGSBEDRIJF BERGENTHEIM

ALFRED GERRITS MOTORSPORT DEN HAM

DE HAERE FYSIOTHERAPIE BERGENTHEIM VROOMSHOOP HARDENBERG E.O.

DE PRINTER KOPIEER- EN PRINTSERVICE

UW LOGO HIER?

MOTUL LUBRICANTS

ARDESCH SLOOPWERKEN EN ASBESTSANERING KLOOSTERHAAR

BCCP FUELSYSTEMS GRAMSBERGEN

NIJWA GROEP RIJSSEN VOLVO

OPHOF BV BERGENTHEIM MILIEU PUINRECYCLING

PETER WINTERS OSTEOPATHIE

AUTOBEDRIJF LUISMAN KLOOSTERHAAR APK EN CARWASH

OPA WIEBE FÛGELTSJEMAN IVN

ALWO BESTRATINGSBEDRIJF BERGENTHEIM

ALFRED GERRITS MOTORSPORT DEN HAM

DE HAERE FYSIOTHERAPIE BERGENTHEIM VROOMSHOOP HARDENBERG E.O.

DE PRINTER KOPIEER- EN PRINTSERVICE

UW LOGO HIER?

MOTUL LUBRICANTS

ARDESCH SLOOPWERKEN EN ASBESTSANERING KLOOSTERHAAR

BCCP FUELSYSTEMS GRAMSBERGEN

NIJWA GROEP RIJSSEN VOLVO

OPHOF BV BERGENTHEIM MILIEU PUINRECYCLING

PETER WINTERS OSTEOPATHIE

AUTOBEDRIJF LUISMAN KLOOSTERHAAR APK EN CARWASH

OPA WIEBE FÛGELTSJEMAN IVN

ALWO BESTRATINGSBEDRIJF BERGENTHEIM

DE HAERE FYSIOTHERAPIE BERGENTHEIM VROOMSHOOP HARDENBERG E.O.

DE PRINTER KOPIEER- EN PRINTSERVICE

UW LOGO HIER?

MOTUL LUBRICANTS

LUISMAN APK EN CARWASH