UITWISSELING HARFSEN 10 mei 2009

Vandaag reed ik de vierde wedstrijd van de Uitwisselingscompetitie op circuit Het Peppelenbos in Harfsen.

Toen we er aan kwamen waren ze nog druk bezig om de baan zo nat mogelijk te houden, omdat het anders verschrikkelijk zou stuiven. We kenden ook nu de baan al, maar we liepen hem zo als altijd nog even rond.

image
De baan voorlopen met Sonny.

De baan lag er super bij, met vooral ook mooie bulten.

Training:
De training ging wel goed. Ik was (zoals de laatste tijd vaak gebeurt) weer iets te druk. Ik zette een 28e trainingstijd neer (64 rijders).

image


1e manche:
Ik bleef staan bij de start, omdat ik tegen het hekje aan reed. Dom.

Start eerste manche.

Ik reed direct weg, en lag er na een ronde alweer redelijk bij. Het rijden ging wel goed, maar ik moest slimmer gaan rijden want ik maakte het mezelf iets te moeilijk. Ik ging de grootste gaten en bulten op zoeken. Dat lijkt wel dat het harder gaat, maar dat is niet zo. Ik maakte nog een grote fout over een paar knippen, en vloog over het stuur heen. Ook schoot mijn motor een paar keer uit de versnelling. Ik ben zo slecht geëindigd dat ik de 2e manche in de C-finale moest gaan starten.



2e manche:
We hadden even naar Jeffrey Kamp gekeken hoe rustig hij 1e werd in de B-finale (Door een valpartij moest hij in de B starten, hij rijdt normaal ook A). Ik moest ook proberen om rustig te rijden. We gingen niet om de plek, maar om rustig en slim te rijden. Ik mocht als 7e op gaan stellen. Ik had een goed plekje uit gekozen recht voor de bocht. Dat is het beste, omdat iedereen dan op jou wachten moet. Ik maakte een kopstart, en reed een poosje op kop.

image


image


Start tweede manche.

Ik deed het erg rustig aan met nog 2 jongens die ook waren gevallen en ook in de C moesten starten. We reden met z’n 3en lekker rustig aan. Ik lag een poosje op kop maar ik moest kijken welke lijnen hun reden. Dit keer ging het veel beter. Het leek alsof het niet hard ging, maar ik zette dezelfde rondetijd neer als in de 1e manche, maar dan nu op een veel zwaardere baan (waar ook de zijspanners op reden). Ik ben als 3e geëindigd, en heb de 2e manche lekker rustig uit gereden.

Toen we de motor aan het schoonmaken waren schrokken we enorm omdat we een scheur in de filterbak zagen. We keken nog eens goed, en toen bleek dat het hele subframe verbogen was. Ik ben blijkbaar toch harder gevallen dan ik dacht. We moeten nog even kijken hoe we dit op gaan lossen. Mocht dit niet voor zaterdag gerepareerd kunnen worden, dan zou ik niet kunnen meerijden met de 3e Twentecup wedstrijd in De Hoeve. Want misschien is de versnellingsbak ook nog kapot.

image




Crossgroeten van Wessel.

image


ARDESCH SLOOPWERKEN EN ASBESTSANERING KLOOSTERHAAR

BCCP FUELSYSTEMS GRAMSBERGEN

NIJWA GROEP RIJSSEN VOLVO

OPHOF BV BERGENTHEIM MILIEU PUINRECYCLING

PETER WINTERS OSTEOPATHIE

AUTOBEDRIJF LUISMAN KLOOSTERHAAR APK EN CARWASH

OPA WIEBE FÛGELTSJEMAN IVN

ALWO BESTRATINGSBEDRIJF BERGENTHEIM

ALFRED GERRITS MOTORSPORT DEN HAM

DE HAERE FYSIOTHERAPIE BERGENTHEIM VROOMSHOOP HARDENBERG E.O.

DE PRINTER KOPIEER- EN PRINTSERVICE

UW LOGO HIER?

MOTUL LUBRICANTS

ARDESCH SLOOPWERKEN EN ASBESTSANERING KLOOSTERHAAR

BCCP FUELSYSTEMS GRAMSBERGEN

NIJWA GROEP RIJSSEN VOLVO

OPHOF BV BERGENTHEIM MILIEU PUINRECYCLING

PETER WINTERS OSTEOPATHIE

AUTOBEDRIJF LUISMAN KLOOSTERHAAR APK EN CARWASH

OPA WIEBE FÛGELTSJEMAN IVN

ALWO BESTRATINGSBEDRIJF BERGENTHEIM

ALFRED GERRITS MOTORSPORT DEN HAM

DE HAERE FYSIOTHERAPIE BERGENTHEIM VROOMSHOOP HARDENBERG E.O.

DE PRINTER KOPIEER- EN PRINTSERVICE

UW LOGO HIER?

MOTUL LUBRICANTS

ARDESCH SLOOPWERKEN EN ASBESTSANERING KLOOSTERHAAR

BCCP FUELSYSTEMS GRAMSBERGEN

NIJWA GROEP RIJSSEN VOLVO

OPHOF BV BERGENTHEIM MILIEU PUINRECYCLING

PETER WINTERS OSTEOPATHIE

AUTOBEDRIJF LUISMAN KLOOSTERHAAR APK EN CARWASH

OPA WIEBE FÛGELTSJEMAN IVN

ALWO BESTRATINGSBEDRIJF BERGENTHEIM

DE HAERE FYSIOTHERAPIE BERGENTHEIM VROOMSHOOP HARDENBERG E.O.

DE PRINTER KOPIEER- EN PRINTSERVICE

UW LOGO HIER?

MOTUL LUBRICANTS

LUISMAN APK EN CARWASH