KLASSE EN RIJNUMMER in 2010:
SUZUKI RMZ 250cc viertakt, MX2B, rijnummer 166
MOTOR OPGEHAALD BIJ ALFRED GERRITS DEN HAM
WAT IS ER ZO MOOI AAN MOTORCROSSEN?
Het fanatisme, de sfeer, en de gehele sport zelf. Motorcross is loeizwaar, topsport, met je gehele
lichaam. En je hebt met meerdere dingen te maken. Je kan wel een sterke motor hebben, maar als je
fysiek niet sterk bent, kom je toch niet erg ver. En je kunt wel een supersnelle motor hebben, maar
als je de techniek niet beheerst kom je ook niet ver. Daar moet je veel op trainen. Je moet er veel
voor doen maar het is een hele mooie sport. En de sfeer is altijd goed! Want ook bij de amateurs
rijden allemaal jongens en meiden die heel fanatiek zijn, en heel graag en altijd willen crossen!
Anders hou je dat niet vol.
WAT ZIJN JE WENSJES VOOR HET SEIZOEN IN 2010:
Ik hoop dat ik fit en sterk kan rijden, en vooral dat ik geen blessures meer oploop. De motor is
goed!, maar ik moet hem nog wel beter leren kennen. Ik doe in 2010 mee aan de competitie voor de
Twentecup, de Uitwisselingscompetitie en de Streekwedstrijden. En daarnaast zoveel mogelijk
clubcrossen, evenementen, en aan het einde van het jaar hopelijk weer een paar mooie indoorcrossen.
En ik hoop dat er vaker trainingsdagen in de buurt, zoals in Lichtenvoorde, worden georganiseerd
voor crossers die niet meer met de jeugd mee mogen trainen maar nog wel heel veel willen leren.
HOE, WAT EN WAAR BEN JE BEGONNEN MET CROSSEN:
Ik ging altijd met mijn twee neefjes mee kijken, die reden allebei op een crossmotor. Ik ging vaak
mee naar het weiland of naar De Berg. Dan reed ik op de Puch Maxi van mijn oma. En soms mocht ik op
de crossmotor van mijn neefjes rijden.
Oma's Puchie
Na twee jaar mocht ik zelf op een crossmotor gaan rijden, een Kawasaki 85cc kleine wielen. Ik had er
al lang niet meer op gerekend. Dat is ruim 5 jaar geleden.
VERRASSING!
Eerste crossmotor, 13-11-2004
Toen zijn we ook direct gaan trainen op crossbanen, en heb ik in 2005 ook aan een paar
crosswedstrijden van de Twentecup meegedaan. Ik werd steeds laatste maar dat vond ik niet erg. Zo
kon ik het goed leren. Ik had geen snelle motor en heb veel getraind op techniek.
ONDERSTEUNING:
Er zijn een paar bedrijven die mij ondersteunen. Hen ben ik dan ook zeer veel dank verschuldigd,
want motorcross is een dure sport.
De kleding en bescherming komt voor mijn eigen rekening, daarom werk ik zo veel als mogelijk.
Ik wil oom Henk bedanken
dat hij altijd snel en netjes mijn motor last.